در اجرای مفاد تصویبنامه شماره ۲۵۸۰ت/۳۹۵۲۳ه مورخ ۱۸/۰۱/۱۳۸۷ هیات وزیران، ۲۸۲ ردیف از تغییرات تعرفه‌ای جهت اعمال در سال‌جاری به گمرکات کشور ابلاغ شده است. روابط عمومی‌سازمان توسعه تجارت ایران با اعلام این خبر گفت: در اجرای مفاد تصویبنامه شماره ۲۵۸۰ت/۳۹۵۲۳ه مورخ ۱۸/۰۱/۱۳۸۷ هیات وزیران، ۲۸۲ ردیف از تغییرات تعرفه‌ای جهت اعمال در سال‌جاری به گمرکات کشور ابلاغ شده است. براساس این مصوبه، در خصوص ۴۷ ردیف تعرفه باقیمانده، پیشنهاد تغییرات در دستور کار کمیسون ماده یک قرار دارد و نتایج بررسی کمیسیون مزبور متعاقبا برای تصمیم‌‌گیری‌ نهایی در اختیار هیات دولت قرار خواهد گرفت.

مدیر روابط عمومی‌سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در دومین جلسه کمیسیون ماده یک در سال جدید که روز شنبه (۲۴/۰۱/۸۷) به ریاست مهدی غضنفری، معاون وزیر بازرگانی در این سازمان برگزار شد، تعرفه گروه کالایی لاستیک انواع خودرو و موتور سیکلت مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت که نتیجه در اختیار هیات دولت قرار می‌‌گیرد.

وی افزود: موضوع بررسی گروه کالایی لوازم خانگی و فولاد به جلسات آتی کمیسیون موکول شد. شجاعی در خصوص تعرفه خودرو نیز گفت: با توجه به مصوبه مجلس، موضوع بررسی تعرفه خودرو از دستور کار کمیسیون خارج شد.