مدیرعامل منطقه آزاد چابهار از اصلاح طرح جامع مناطق آزاد کشور پس از ۱۲ سال خبر داد و گفت: این کار قطعا شکوفایی و رونق اقتصادی در مناطق آزاد را در پی خواهد داشت. محمدطاهر باقری‌زاده در گفت‌وگو با «مهر» با اشاره به اصلاح طرح جامع مناطق آزاد کشور گفت: طرح جامع مناطق آزاد کشور برای تمامی مناطق آزاد در سال ۷۳ تهیه شده، ولی با گذشت ۱۲ سال از تدوین آن نیازمند بازنگری است که در حال حاضر این کار در دست انجام است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار افزود: اصلاحیه طرح جامع مناطق آزاد کشور به نحوی خواهد بود که براساس نیازهای روز اقتصاد کشور این بازنگری صورت گیرد. به این معنا که طرح جدید بتواند خواسته‌های سرمایه‌گذاران و تصمیم‌گیران اقتصادی را در راستای رونق و شکوفایی اقتصادی برآورده سازد. به گفته وی، این اصلاحیه باید در شورای عالی مناطق آزاد که متشکل از ده وزیر و رییس کل بانک مرکزی و معاون نظارت راهبردی رییس جمهوری و مسوولان برخی سازمان‌های دست‌اندرکار است، به تصویب رسد.

باقری زاده محورهای اصلاحیه قانون مناطق آزاد را توسعه حاشیه دریاها نظیر کاربری‌های پیکره‌های مختلف و توسعه مناطق آزاد به لحاظ سطح دانست و تصریح کرد: این اصلاحیه قطعا به نفع مناطق آزاد کشور از جمله منطقه آزاد چابهار است.