مدیرعامل منطقه آزاد اروند گفت: بازارچه ایران ـ چین در منطقه آزاد اروند با حضور مسوولان منطقه، تجار ایرانی و عراقی و سفیر چین گشایش یافت.

محمد رمضان احمدی توضیح داد: ساخت این بازارچه در‌٥٢٠ غرفه و در فضایی معادل ‌٥/٢‌هکتار از سال گذشته با هدف عرضه تولیدات کشور چین به صورت عمده به تجار ایرانی و عراقی آغاز شده بود. وی افزود: ساخت این بازارچه با حضور و سرمایه‌گذاری شرکت «سنترال گروپ آف چاینیز مارکت» به پایان رسیده است. این حرکت گام بسیار اساسی در توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور خلق چین و ایران تلقی می‌شود و می‌تواند تاثیر مهمی در رشد اقتصادی شهرهای آبادان و خرمشهر و حتی استان و کشور داشته باشد. به گزارش«ایسنا» مدیرعامل منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: با شرکت مذکور همکاری می‌کنیم و امکانات بیشتری در اختیار آنان قرار داده می‌شود تا تجار عراقی با آرامش بیشتر در منطقه حضور یافته وکالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی این بازارچه ضمن جلوگیری از قاچاق کالا موجب تسهیل تجارت در منطقه می‌شود.

رمضان احمدی خاطرنشان کرد: به‌زودی احداث کارخانه‌های تولیدی کشور چین در سایت صنعتی آغاز می‌شود. شی شاین ـ سفیر چین در ایران ـ نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: دو کشور ایران و چین دارای تاریخ مشترکی هستند. در دو هزار سال پیش ترانزیت کالا بین این دو کشور از جاده ابریشم صورت می‌گرفت. با افتتاح این بازارچه جاده ابریشم جدیدی بین دو کشور ایجاد کرده‌ایم.

سفیر چین تاکید کرد: آبادان از بنادر با اهمیت در زمینه نفت و گاز تلقی می‌شود و منطقه آزاد اروند می‌تواند به عنوان یک دروازه مناسب برای رفت‌وآمد تجار عمل کند و اقتصاد بین این منطقه و کشور چین رونق یابد. افتتاح این بازارچه گام اول است و گام‌های بعدی به‌زودی برداشته خواهد شد.