شماری از بازرگانان کشور افغانستان روز جمعه با همراهی فرماندار زابل و برخی مسوولان محلی سیستان از بازارچه مرزی «گمشاد» دیدن کردند.

فرماندار زابل در حاشیه دیدار تجار افغانستانی از این بازارچه گفت: بازارچه مرزی گمشاد سیستان از افتخارهای دولت نهم بوده که به عنوان دروازه شرقی کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است. حسین کیخا بیان کرد: این بازارچه مرزی زمینه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی میان بازرگانان سیستان و بلوچستان و تجار ولایت «فراه» افغانستان را فراهم کرده است. وی ادامه داد: اکنون یک هزار نفر از جوانان منطقه سیستان با دایر کردن ۷۰ غرفه در این بازارچه مرزی به کار و فعالیت اشتغال دارند.

کیخا افزود: کلیه کالاهای موجود به غیر از اجناس رایانه‌ای و حلال‌های نفتی از طریق این بازارچه به کشور افغانستان صادر می‌شود.

فرماندار زابل، هدف از سفر و بازدید بازرگانان افغان از بازارچه مرزی گمشاد را تقویت صادرات کالا به افغانستان و توسعه روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی میان سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه سیستان با این کشور اعلام کرد.

بازارچه مرزی گمشاد با گستره ۱۰ هکتار و هزینه دو میلیارد ریال از محل اعتبارهای استانی سیستان و بلوچستان ساخته و راه‌اندازی شده است.

روستای مرزی گمشاد از توابع بخش «میانکنگی» شهرستان زابل با استان «فراه» کشور افغانستان دارای مرز مشترک است.