مذاکره‌کنندگان ارشد هند و اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کردند که مذاکرات دور دوحه سازمان جهانی تجارت از بن‌بست خارج شود. کمال نات، وزیر بازرگانی هند، پس از مذاکره با پیتر ماندسون، کمیسیونر تجاری اتحادیه اروپا، گفت: من امیدوارم وزرای سازمان جهانی تجارت به زودی با یکدیگر دیدار و این مذاکرات را پیش ببرند. وی تصریح کرد: در حال حاضر تنها در بخش کشاورزی ۱۳۰ مورد نبود توافقنامه در میان اعضای سازمان وجود دارد که بسیار زیاد بوده و باید حداقل به ۱۵ مورد کاهش یابد. معاون اول رییس‌جمهور از ۵/۳ برابر شدن خدمات فنی و مهندسی ایران به سوریه از جمله همکاری تهران در ساخت دو نیروگاه و یک پالایشگاه در این کشور خبر داد.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی زعفران‌کاران: رونق معاملات زعفران ایران در بازارهای جهانی در گرو منطقی شدن قیمت‌ها است، زیرا قیمت‌های غیرمنطقی خریدار ندارد، در شرایط کنونی قیمت منطقی برای این محصول باید یک میلیون و ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان باید باشد در حالی‌که هم اکنون زعفران با قیمت یک میلیون و ۷۰۰ تا ۸۵۰ هزار تومان معامله می‌شود.

قائم‌مقام معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی: با وجود ذخایر کافی مرغ و گوشت، عرضه نامحدود این کالاها در ایام نوروز به صورت شبانه‌روزی ادامه می‌یابد. هم تولید گوشت و تخم‌مرغ و هم ذخیره آن در کشور بی‌سابقه است و مردم مشکلی ندارند.

رییس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی: براساس آمار در سال جاری سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی حدود ۰۹/۱‌درصد و سهم بخش بازرگانی از تولید ناخالص ملی در سال ۸۶، ۷/۱۵درصد است.