سقف صادرات صنایع دستی از یک میلیون دلار به ۱۰هزار دلار کاهش می‌یابد تا صادرکنندگان صنایع دستی راحت‌تر مشمول جوایز صادراتی شوند.

به گزارش «ایسکانیوز» مدیرکل حمایت از تولید و بازرگانی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی با اعلام این مطلب، گفت: قیمت پایین کالاهای صنایع دستی برای صادرات، حجم زیادی از تولید را برای رسیدن به رقم یک میلیون دلار برای بهره‌مندی از جوایز صادراتی می‌طلبد. وی ادامه داد: با تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان توسعه تجارت به زودی امضا می‌شود، این امکان به وجود می‌آید که صادرکنندگان با انگیزه بیشتری به صادرات بپردازند.

فرهاد عابدی با بیان اینکه تعداد صادرکنندگان بسیار کم است، از حذف پیمان ارزی به عنوان راه حل دیگری برای حمایت از صادرکنندگان نام برد.

وی افزود: با وجود این راهکار صادرکنندگان بدون مشکلات بانکی و بدون محدودیت‌های گمرکی می‌توانند به صادرات بپردازند.

مدیر کل حمایت از تولید و بازرگانی این طرح‌ها را در صورتی موفقیت‌آمیز دانست که طراحی،‌ کیفیت و قیمت مناسب کالاهای صنایع دستی توسط صنعتگران تامین شود.

وی بر شناخت بازارهای جهانی توسط صادرکنندگان تاکید کرد و اظهار داشت: صادرکننده باید بداند چه بازاری، ازچه کالایی با چه رنگ و کیفیتی استقبال می‌کند تا در صادرات موفق باشد.

عابدی همکاری بخش‌خصوصی را در این باره بسیار مثبت ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد که این کارها به موازات یکدیگر صورت پذیرد تا با فراهم شدن زمینه‌ها، در آینده به موفقیت‌های چشمگیری در بخش صادرات صنایع دستی دست یابیم.