گمرک آبادان اعلام کرد: در ۱۱ ماهه امسال ۱۰۹هزار و ۳۵۱تن کالا به ارزش ۴۷میلیون و ۴۷۳هزار و ۶۰۱دلار از گمرک آبادان صادر شده که از نظر ارزشی ۳۲درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. حبیب گله‌داری، سرپرست گمرک آبادان، با بیان این مطلب افزود: در این مدت ۳۵هزار و ۵۷۹تن کالا به ارزش ۴۴میلیون و ۹۱۵هزار و ۵۵۹دلار از این گمرک وارد کشور شده که از لحاظ وزنی ۶۲درصد و از لحاظ ارزشی نیز ۳۳درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در ۱۱ ماهه امسال میزان ترانزیت‌ خارجی، دوهزار و ۳۲۰تن کالا به ارزش ۱۳میلیون و ۸۵۷هزار و ۹۱۲دلار بوده که از لحاظ ارزشی ۴۰درصد و از لحاظ وزنی ۲۶۰درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

گله‌داری از افزایش ۵۲درصدی درآمد عمومی گمرک آبادان در ۱۱ ماهه امسال خبر داد و اظهار کرد: درآمد عمومی گمرک آبادان در این مدت ۱۴۲میلیارد و ۵۴۹میلیون و ۵۵۱هزار ریال بوده است. سرپرست گمرک آبادان با بیان این‌که در ۱۱ ماهه امسال مجموعا ۳۰۹ پرونده قاچاق در این گمرک تشکیل شده است، یاد‌آور شد: ارزش این پرونده‌ها هشت‌میلیارد و ۲۳۳میلیون و ۳۷۳هزار ریال بوده که از لحاظ ارزش ۹۲درصد افزایش و از نظر تعداد ۳۴درصد کاهش داشته است.