رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران در حالی فاطمه مقیمی، از اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران را به عنوان رییس جدید شورای بانوان بازرگان منصوب کرد که این اتاق فاقد چنین تشکلی است. به گزارش «ایسنا»، پیش از این «مهوش نیکپور» ریاست شورای بانوان بازرگان اتاق تهران را برعهده داشت، اما تلاش‌های وی و همراهانش برای تشکیل این شورا در اتاق تهران به دلیل موازی کاری‌های احتمالی و نیز اختلاف نظر بین رییس این شورا در اتاق ایران و نیز رییس شورای بانوان بازرگان اتاق تهران راه به جایی نبرد و نهایتا با تغییرات مدیریتی اتاق تهران و برکناری محمدرضا بهزادیان این موضوع به طور کلی منتفی شد.

شورای بانوان بازرگان اتاق ایران در حال حاضر به دبیرکلی «معصومه فتوره‌چی» که از سوی رییس اتاق ایران منصوب شده در حال فعالیت است که چنین تشکلی در اتاق تهران وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد که با ارائه چنین حکمی؛ اتاق تهران که از سال ۸۵ به بعد بخش زنان خود را به یکی از مدیریت‌های زیرمجموعه اتاق تهران محدود کرده است، قصد راه‌اندازی شورای بانوان بازرگان را به عنوان یک تشکل مدنی دارد.

گفته می‌شود شش زن بازرگانی که رییس اتاق تهران خواستار تعیین آنها برای عضویت در شورای بانوان بازرگان شده؛ قرار است از بین بیش از ۱۲۰۰ زن فعال اقتصادی عضو اتاق تهران انتخاب شوند.

در دور ششم فعالیت هیات نمایندگان اتاق‌های سراسر کشور تنها چهار نفر از زنان بازرگان به هیات نمایندگان راه یافتند؛ فاطمه مقیمی از اتاق تهران، شهلا عموری از اتاق اهواز و سودابه وفائیان از اتاق ساری در هیات نمایندگان اتاق ایران حضور دارند و فرح نوربخش نیز در اتاق خرم‌آباد عضو هیات نمایندگان است.