آلمان، بزرگ‌ترین صادرکننده سال 2007

صادرات آلمان در سال ۲۰۰۷میلادی با رقم ۹۶۹میلیارد و ۱۰۰میلیون یورو به رکورد جدیدی رسید.

بنا به گزارش اداره آمار آلمان این رقم نسبت به سال ماقبل خود ۵/۸ رشد نشان می‌دهد. همچنین آمار واردات به آلمان نیز با ۵درصد افزایش به رقم ۷۷۰میلیارد و ۴۰۰میلیون یورو بالغ شد. از سوی دیگر مازاد تجارت آلمان نیز در سال ۲۰۰۷میلادی به رقم ۱۹۸میلیارد و ۸۰۰میلیون یورو رسید که نسبت به رقم ۱۵۹میلیارد یورو در سال ۲۰۰۶افزایش نشان می‌دهد.

در این میان کشورهای اروپایی در سال ۲۰۰۷میلادی همچنان مهم‌ترین بازار صادرات آلمان بودند؛ به‌نحوی که این کشور ۶۲۷میلیارد و ۶۰۰میلیون یورو از کالاهای خود را به کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارسال کرد و در مقابل در مدت یاد شده ۵۰۲میلیارد و ۶۰۰میلیون یورو هم از این کشورها واردات داشت که این ارقام نسبت به سال ۲۰۰۶در صادرات ۱۱درصد و در واردات ۸/۴درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین صادرات آلمان به کشورهایی که در آنها واحد پولی یورو رواج دارد در سال ۲۰۰۷با رشد ۳/۱۰درصدی به رقم ۴/۱۵میلیارد یورو رسید و حجم واردات از این کشورها هم با ۷/۷درصد افزایش به ۳۴۷میلیارد و ۸۰۰میلیون یورو بالغ شد.

آلمان همچنین در روابط تجاری خود با کشورهای خارج از اتحادیه اروپا، در سال ۲۰۰۷میلادی ۳۴۱میلیارد و ۵۰۰میلیون صادرات و ۲۶۷میلیارد و ۸۰۰میلیون یورو واردات داشت. این ارقام هم در مقایسه با سال قبل از آن ۱/۴درصد در صادرات افزایش و یک درصد در بخش واردات کاهش نشان می‌دهد. انتظار می‌رود چین در سال جاری میلادی جایگزین آلمان از نظر صادرات در جهان شود.