گروه بازرگانی- دیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: بعد از انرژی هسته‌ای، صنایع پتروشیمی زمینه‌ای مناسب برای بالندگی اقتصادی کشورمان است. وحید حدادی اصل که در نخستین گردهمایی صاحب‌نظران صنعت و دانشگاه در زمینه کاربردهای زیست‌ فناوری در صنایع پتروشیمی سخن می‌گفت، افزود: صنعت پتروشیمی از علوم بسیار ارزشمند است که می‌توان با تحقیقات گسترده و سرمایه‌گذاری در آن به جایگاه مناسبی دست پیدا کرد.

حدادی اصل از کم‌توجهی مدیران کشور نسبت به تحقیقات، دانشگاه و علوم دانشگاهی گلایه کرد و گفت: تا زمانی که مورد تحریم واقع نشویم و سعی در رفع تمام کمبودها با واردات کنیم، نمی‌توانیم به سراغ بخش‌های علمی، پژوهشی رفته و به فکر ابتکار و خودباوری باشیم.

یوسف محمدی، رییس گروه پژوهش و فناوری‌های نوین نیز در این گردهمایی با تشریح گروه‌های پژوهشی اصلی و مراکزی که پژوهش‌های صنایع پتروشیمی در آن صورت می‌گیرد، گفت: سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت کلان و برنامه‌های تحقیقاتی و پژوهشی شرکت نفت از وظایف شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی است. در ادامه این گردهمایی مسائل مربوط به زیست فناوری در صنایع پتروشیمی و فرصت‌های مرتبط با آن، خوردگی زیستی، زیست پالایی، حسگرهای زیستی و مطالعه روی اکوسیستم‌ها و ضرورت‌های آن در پتروشیمی توسط کارشناسان تشریح شد.

اولین گردهمایی صاحب‌نظران صنعت و دانشگاه در زمینه کاربردهای زیست فناوری در صنایع پتروشیمی روز پنج‌شنبه در سالن آمفی‌تئاتر شرکت ملی پتروشیمی و با حضور مدیران و کارشناسان علوم پتروشیمی برگزار شد.