گروه بازرگانی- سفیر ایتالیا و جمعی از نمایندگان تام‌الاختیار این کشور در ایران با ارزشمند توصیف کردن حضور ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۱۵میلادی خواستار افزایش همکاری‌های دو کشور در این زمینه شدند. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت‌ سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی، کلادیو موره نو، سفیر ایتالیا در تهران در دیدار با دکتر سید حمید قوام شهیدی، مدیر عامل و رییس هیات‌مدیره شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران با اشاره به اینکه نمایشگاه اکسپو ۲۰۱۵ با موضوع «تامین تغذیه جهانی و تضمین حیات انسانی» در صورت انتخاب کشور ایتالیا در محل شهرک نمایشگاهی میلان برگزار خواهد شد، اظهار داشت: پیشرفت‌های کشور ایتالیا در صنایع مختلف، همچنین وجود تعداد بی‌شمار مراکز تحقیقاتی در شهر میلان، موجب گردیده تا این شهر به محل نمایشگاه‌های تجاری دنیا تبدیل شود.

فلیپو پناتی، رییس شهرک نمایشگاهی میلان نیز در این دیدار گفت: از آنجایی که کشور ایتالیا یکی از کاندیداهای برگزاری نمایشگاه اکسپو ۲۰۱۵است، امیدواریم با افزایش سطح همکاری‌ها در زمینه‌های مختلفی همچون مباحث پژوهشی، گردشگری و فرهنگی مشترک بتوانیم نظر کشورهای دیگر از جمله ایران را جهت برگزاری این نمایشگاه در شهر میلان ایتالیا جلب نماییم. وی با اشاره به اینکه کشور ایتالیا یکی از اعضای فعال دفتر نمایشگاه‌های بین‌المللی (BIE) است، افزود: برای برگزاری نمایشگاه اکسپو ۲۰۱۵، شهر میلان را به عنوان یک مکان ملی و دارای قابلیت‌های گردشگری معرفی کرده‌ایم، زیرا معتقدیم این شهر دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و خاصی برای برگزاری این نمایشگاه است. پناتی خاطرنشان کرد: ما امیدواریم طی ۷سالی که تا برگزاری این نمایشگاه باقی مانده است، بتوانیم پروژه‌های مشترکی را با کشور ایران در زمینه‌های مختلف اقتصادی و بازرگانی داشته باشیم و سطح ارتباطات دو کشور را در این خصوص بیش از پیش گسترش دهیم. سید حمید قوام شهیدی در این دیدار با اشاره به قدمت تاریخی کشور ایتالیا اظهار داشت: اکسپو، نمایشگاهی جهانی است و همه کشورها برای کمک به اقتصاد کشور خودشان، سعی خواهند کرد با قدرت در این نمایشگاه شرکت کنند.

وی در ادامه افزود: موقعیت جغرافیایی شهر میلان توانایی جذب گردشگری را در این منطقه دارد و اهمیت خاصی را برای گردشگران به وجود آورده است.

تاکنون کشورهای ترکیه (ازمیر) و ایتالیا (میلان) به عنوان نامزد برگزاری اکسپو ۲۰۱۵ مطرح شده‌اند.