گروه بازرگانی- روابط عمومی اتاق ایران در پاسخ به یادداشت روز گذشته در ستون «گیرودار» متن جوابیه‌ای را برای ما فرستاده است که از نظرتان می‌گذرد. البته ماخودمان هم گفته بودیم که عجالتا خبر تعطیلی کتابخانه را نشنیده بگیرید. خوشبختانه اصل خبر چنان که در جوابیه اتاق آمده کذب بوده و امید که آن کتابخانه همچنان وزین باشد و برقرار. ابتدا ذکر این نکته ضروری است که مساله تعطیلی کتابخانه اتاق بازرگانی ایران کذب محض است و این موضوع یک جابه‌جایی مکان بوده و این کتابخانه کماکان در حال ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان محترم است.

ضمن اینکه از آن رسانه محترم انتظار می‌رود قبل از درج چنین مطالب بدون پشتوانه‌ای، از صحت و سقم آن مطلع شده و با درج چنین مطالبی آن هم به نقل از منابع خبری که اساسا به عنوان منبع خبری مستند و قابل اطمینان محسوب نمی‌شوند، وجهه رسانه‌ای خود را خدشه‌دار ننمایید.

لازم به توضیح است اخیرا خبرگزاری‌ای با اهداف مغرضانه اقدام به تشویش اذهان عمومی و تخطئه کردن نماد بخش خصوصی می‌کند و در این راستا بارها تلاش خود را به کار بسته است تا از طرق مختلف از ابزار رسانه‌ای خود سوء‌استفاده کرده و افکار و القائات ساخته و پرداخته ذهن خود را به افکار عمومی منتقل نماید، لیکن از باب اطلاع به استحضارتان می‌رساند اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران به صورت جدی و با تمام قوا در جهت توسعه اقتصادی کشور تلاش وافر دارد و قطعا شیطنت‌هایی از این نوع، حاکی از نستالوژی دوران گذشته و توهم است که بعضا در قالب درج یادداشت و مقاله بر روی خروجی آن خبرگزاری مشاهده می‌شود؛ ضمن اینکه مسبوق به سابقه بوده، بلکه با نیات و اهداف خاصی برنامه‌ریزی و دنبال می‌شود.

بی‌شک اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران که تلاش‌هایش در دوره جدید در عرصه اقتصادی بر همگان واضح و مبرهن است، با درج چنین مطالب کذب و غرض ورزانه‌ای خدشه‌دار نمی‌شود و نخواهد شد، زیرا مخاطبانی که قطعا از سطح آگاهی و بینش کافی برخوردارند، خود با نگاهی عادلانه نسبت به صحت و سقم مطالب قضاوت خواهند کرد.

امید است بتوانیم در این راه و با همفکری و ارتباط مستمر در شکوفایی بخش‌خصوصی کشور حرکت کنیم.

فرشاد تنباکویی، مدیر کل روابط عمومی اتاق ایران