هیات تجاری ایران متشکل از تولیدکنندگان، صادرکنندگان و بازرگانان اواخر بهمن‌ماه جاری برای معرفی توانمندی‌های صادراتی ایران به هند سفر می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران هدف از سفر این هیات به هندوستان را، شناسایی بازار این کشور و معرفی توانمندی‌های صادراتی‌ جمهوری اسلامی ایران به بازرگانان و مسوولان اقتصادی و بازرگانی هندوستان عنوان کرد و گفت: سازمان توسعه تجارت ایران به منظور تشویق دست‌اندرکاران امر صادرات غیرنفتی اعم از تولیدکنندگان، صادرکنندگان و تجار براساس قوانین و مقررات جاری، ۳۰درصد از هزینه‌های سفر اعضای هیات را به عنوان یارانه تقبل خواهد کرد.

کارگر همچنین به حجم مبادلات تجاری ایران و هند اشاره کرد و گفت: سال ۱۳۸۵ میزان صادرات غیرنفتی ایران به هند بدون احتساب نفت بیش از ۸۳۶میلیون دلار و واردات ایران از هندوستان ۴/۱میلیارد دلار بوده است. وی افزود: طی ۶ماه اول سال جاری افزون‌بر ۳۳۹میلیون دلار صادرات غیرنفتی ایران به هند بوده و در مقابل ایران بالغ‌بر ۸۲۷میلیون دلار کالا از این کشور وارد کرده است.

این سفر تجاری از تاریخ ۳۰ بهمن‌ماه تا ششم اسفندماه انجام می‌شود. برای اطلاع از چند و چون آن می‌توانید با شماره تلفن ۸۸۶۷۹۶۰۷-۰۲۱ تماس بگیرید.