در جریان دیدار وزیر بازرگانی کشورمان با وزیر اقتصاد سوریه، بر تسهیل روند مبادلات اقتصادی و حمایت از بخش‌های خصوصی برای توسعه فعالیت‌های تجاری در دو کشور تاکید شد.

به گزارش روابط‌عمومی وزارت بازرگانی، در این دیدار سیدمسعود میرکاظمی گفت: با اعزام هیات‌های تجاری و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف می‌توان زمینه آشنایی تجار و بازرگانان با توانمندی‌های دو کشور را فراهم کرد. وی با بیان اینکه میزان مبادلات تجاری ایران با جهان بیش از ۱۲۰میلیارد دلار در سال است، بر علاقه‌مندی ایران برای توسعه روابط اقتصادی با کشور سوریه تاکید کرد.

وزیر بازرگانی افزود: برای حضور قوی‌تر شرکت‌های خصوصی در دو کشور باید روابط‌ بانکی ایران و سوریه را توسعه بدهیم.

دکتر میرکاظمی با بیان اینکه در حال حاضر روابط بانکی ما در حد روابط کارگزاری بانک‌های دو کشور است، گفت: با توسعه شعب بانک‌ها و ایجاد بانک مشترک ضمن تسهیل روند تجاری، می‌توان پشتوانه مناسبی برای تجار دو کشور ایجاد کرد.

در ادامه عامر حسنی لطفی، وزیر اقتصاد سوریه با اشاره به پایین بودن حجم مبادلات تجاری دو کشور اظهار امیدواری کرد با امضای موافقتنامه تعرفه ترجیحی سطح مبادلات تجاری ایران و سوریه ارتقا یابد.

وزیر اقتصاد سوریه با اشاره به توسعه روابط بانکی دو کشور و ایجاد بانک مشترک، بر برگزاری نمایشگاه‌های بازرگانی، فراهم کردن تسهیلات حمل‌ونقل ریلی، دریایی و هوایی برای افزایش مبادلات تجاری دو کشور تاکید کرد.