گروه بازرگانی - ناظر گمرک‌های استان و مدیر کل گمرک بوشهر گفت: طی ۹ماه امسال گمرک‌های استان بوشهر رتبه اول صادرات را در بین ۱۶۵گمرک کشور به خود اختصاص دادند.

عبدالمهدی تمجیدی افزود: در این مدت ۹‌میلیون و ۴۱۳هزار تن کالا به‌ارزش پنج‌میلیارد و ۴۲۴میلیون دلار از گمرک‌های استان بوشهر به خارج از کشور صادر شده است. وی اظهار داشت: گمرک‌های این استان در این مدت دوهزار و ۷۰۰میلیارد ریال درآمد داشتند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۴درصد افزایش نشان می‌دهد. تمجیدی گفت: همچنین در این مدت ۸۷۶هزار و ۸۱۳تن کالا به ارزش ۹۲۸میلیون دلار نیز از طریق گمرک‌های استان بوشهر وارد کشور شد. ناظر گمرک‌های استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: از مجموع واردات این استان شش‌هزار و ۹۱۴دستگاه خودرو سواری به وزن ۹هزار و ۸۶۲تن و ارزش ۱۵۰میلیون دلار است.

وی گفت: در مدت یاد شده ۱۷هزار و ۴۹۲نفر مسافر از طریق گمرک بوشهر وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال شش‌درصد افزایش داشته است.

تمجیدی‌ اضافه ‌کرد: از این شمار سه‌هزار و ۱۲۴نفر مسافر خارجی و مابقی نیز مسافر ایرانی بوده‌اند که توسط ۱۷۷فروند هواپیما و ۱۹۹فروند کشتی مسافری به کشورمان وارد شده‌اند.