دبیرکل جدید اتاق ایران کار خود را آغاز کرد

گروه بازرگانی - حدود هفت ماه پس از آنکه رییس و هیات‌رییسه اتاق ایران کار خود را آغاز کردند، دیروز جواد مصدقی به عنوان دبیرکل جدید این اتاق منصوب شد.

در این مدت صندلی دبیرکلی کماکان در اختیار مهرداد باقری، دبیرکل دوران مهندس خاموشی بود هرچند که او در همان نخستین روزهایی که کلید اتاق ایران به دکتر نهاوندیان سپرده شد، عزم رفتن کرد؛ اما به درخواست رییس جدید، بر سر کار و قرار خود ماند. در این مدت چند تن از نمایندگان اتاق ایران، خواستار آن بودند که دبیرکل جدید از میان فعالان بخش خصوصی گزینش شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، جواد مصدقی که با حکم رییس اتاق ایران منصوب شده است، متولد ۱۳۲۸ است و دارای مدرک لیساس اقتصاد و امور اداری بازرگانی و فوق‌لیسانس مدیریت عمومی است. وی حضور در بخش‌های مختلف را در سوابق کاری خود به‌جا گذاشته است که از جمله آن می‌توان به معاونت بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی و رییس سازمان حمل‌و‌نقل بنیاد، قائم‌مقام سازمان بازرگانی بنیاد، عضویت در هیات‌مدیره شرکت کشتیرانی آوا، رییس هیات‌مدیره شرکت نمایندگی‌های کشتیرانی بنیاد، عضویت در هیات‌مدیره، قائم‌مقام و مدیر خدمات بازرگانی مرکز تهیه و توزیع فلزات، عضویت در هیات‌مدیره و مدیر عملیات بازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران و ... اشاره کرد.

وی همچنین رییس‌کل اجرایی و عضو هیات امنا کلوپ اسلامی «پی‌اند‌آی» (موسسه اسلامی حمایت از مالکان اسلامی کشتی‌ها) است که زیر پوشش اتحادیه مالکان اسلامی کشتی‌ها وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی فعالیت می‌کند.

وی در بخش خصوصی نیز از سال ۱۳۵۱ تا ۱۳۵۸ فعالیت داشته است. مصدقی بار دیگر در سال ۱۳۷۹ به عنوان مدیر بخش خصوصی فعال بوده که در گزارش روابط عمومی اتاق ایران به جزئیات آن اشاره نشده است.