سید مسعود میرکاظمی، وزیر بازرگانی خواستار تغییر رویکرد توسعه در ایران شد.

مسعود میر‌کاظمی، در نشست مشترک کارگروه توسعه صادرات استان تهران و کمیته توسعه صادرات غیر‌نفتی وزارت بازرگانی که با حضور استاندار تهران برگزار شد، با تاکید بر توجه به تغییر رویکرد توسعه در کشور از سوی مدیران بخش‌های مختلف اقتصادی و بازرگانی‌، خواستار استفاده از تجربیات سایر کشورها در زمینه حرکت به سوی صادرات شد. وی گفت: جذب سرمایه‌گذاری خارجی به عنوان یک الگوی برتر نیاز به الگو‌سازی و آموزش‌های اساسی دارد.

وزیر بازرگانی با اشاره به ظرفیت مازاد ایجاد شده در بازار داخلی کشور‌، اسراف در منابع موجود را از مشکلات عمده در بازار ذکر کرد.

به اعتقاد وزیر بازرگانی، ظرفیت مازاد یعنی افزایش در حجم تولید‌، بالا رفتن قیمت و کاهش کیفیت در بازار که با ایجاد رقابت در عرصه بین‌المللی و حتی منطقه‌ای قابل حل است.

میرکاظمی با تصریح این نکته که باید روند استراتژی تجارت تغییر کند، خواستار عدم ارائه هر‌گونه مجوز در زمینه توسعه‌، بدون توجه به نیاز بازار، از سوی مدیران استانداری تهران شد.

میرکاظمی با تاکید بر اینکه استان تهران باید الگوی مناسب توسعه برای سایر استان‌های کشور باشد، گفت: اشتغال پایدار در گروه تولید با توان صادراتی است و در غیر این صورت به آفت تبدیل می‌شود.

وزیر بازرگانی با اشاره به مراکزی که هنوز دیدگاه وارداتی در حوزه تجارت دارند، از بخش گمرکات کشور و ناوگان حمل‌و‌نقل و سایر بخش‌های مرتبط خواست تا نگاه خود را صرفا به سوی توسعه متمرکز و تکالیف صادراتی را مشخص و در همان زمینه فعالیت کنند.