کنفرانس بین‌المللی «برند» با هدف فرهنگ‌سازی، ‌انتقال تجارب برندهای بین‌المللی به داخل کشور و نیز معرفی برندهای موفق ۱۹ دی‌ماه برگزار می‌شود. این همایش با هدف پرداختن به موضوع برند و نقش و جایگاه آن در توانمندی و ارتقای شرکت‌های تولیدکننده و صادرکننده برگزار می‌شود.

حسن شریفی دبیر این کنفرانس ضمن اعلام این خبر و با تاکید بر اهمیت برندسازی و جایگاه آن در دستیابی به بازارهای هدف صادراتی و ماندگاری در بازارهای جهانی به «ایسنا» گفت: موضوع برند و برندسازی در کشورمان چندان مورد توجه نبوده و چون محصولات تولیدی کشور عمدتا با هدف عرضه در بازار داخل تولید می‌شده و دغدغه ورود به بازار رقابتی کمتر وجود داشته، از این رو تمایل چندانی برای معرفی محصول با برند مشخص نیز وجود نداشته است.

وی برنامه‌ریزی‌های علمی و تحقیقاتی، استانداردسازی و نیز ارتقای کیفیت تولیدات را زمینه‌ساز صادرات، ارتقای توانمندی تولیدکنندگان داخلی و نیز معرفی محصولات در بازار داخل و خارج برشمرد.

شریفی گفت: در این کنفرانس علاوه بر چاپ مجموعه مقالات درباره برند، متخصصان و مشاوران برندهای معروف در کشورهای مختلف با هدف انتقال تجربیات آنها به تولیدکنندگان داخلی نیز دعوت شده‌اند.