امسال نیز از صادرات میگو و دیگر آبزیان دریایی به اتحادیه اروپا بی بهره شدیم. هادی سنگانیان رییس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان کشور در گفت‌و‌گوی با ایسکانیوز گفت: با گذشت بیش از ۲۰ روز از سخنان وزیر جهاد کشاورزی در نشست مطبوعاتی مبنی بر آغاز صادرات میگو و دیگر آبزیان کشور تا یک هفته آینده هنوز هیچ گونه صادراتی به کشورهای اتحادیه اروپا صورت نگرفته است و حتی اتحادیه اروپا خبر رفع مشکلات صادرات میگو به کشورهای اروپایی را اعلام نکرده است.

وی در رابطه با دلیل تاخیر در اعلام خبر از سوی اتحادیه اروپا گفت: تا زمانی که این خبر به ۲۴ زبان بین‌المللی ترجمه نشده و توسط روزنامه رسمی اتحادیه اروپا درج نشود این خبر در سایت اتحادیه قرار نمی‌گیرد و تا زمان انجام مقدمات و درج خبر از سوی اتحادیه سازمان جهاد کشاورزی نمی‌تواند صادراتی داشته باشد.

سنگانیان افزود: به‌رغم اعلام سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر رفع مشکلات و داشتن صادرات میگو در امسال اگر از هم‌اکنون نیز صادرات آغاز شود این کار فایده‌ای نخواهد داشت، زیرا اتحادیه اروپا سه ماه پیش از ژانویه شروع به خرید میگو و دیگر آبزیان از سایر کشورها می‌کنند و هم‌اکنون با شروع ماه ژانویه خرید اتحادیه اروپا به اتمام رسیده است.