گروه بنگاه‌ها - معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی هشدار داد: حوادث ناشی از سیستم پکیج منحصر به زمستان نیست و ما در فصل گرما و تابستان هم حوادثی را بر اثر استنشاق گاز co۲ داریم که این حوادث بر اثر استفاده از پکیج در آپارتمان‌ها است. گروه بنگاه‌ها - معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی هشدار داد: حوادث ناشی از سیستم پکیج منحصر به زمستان نیست و ما در فصل گرما و تابستان هم حوادثی را بر اثر استنشاق گاز co۲ داریم که این حوادث بر اثر استفاده از پکیج در آپارتمان‌ها است.

مهندس محمود قدیری در رابطه با آثار سوءپکیج‌ها در منازل گفت: در ساختمان‌سازی‌های نوین، متاسفانه انبوه‌سازان برای سود بیشتر، به استفاده بیش از حد از پکیج‌ها روی آورده‌اند؛ این در حالی است که سطح ایمنی در سیستم حرارت مرکزی بسیار بیشتر است؛ ضمن اینکه آسیب‌هایی را که استفاده از پکیج بر سلامت افراد در درازمدت دارد در سیستم حرارت مرکزی نمی‌بینیم.

معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی اظهار کرد: دراستفاده از پکیج، امکان پس زدن دود از دودکش به فضای محیط زندگی به دلیل وزش باد با سرعت زیاد به ویژه در پکیج‌هایی با محفظه باز وجود دارد که این امر، موجب به وجود آمدن پدیده مرگ خاموش یا خفگی می‌شود.