نشست اتاق ایران و ایتالیا در رم برپا شد

نشست کاری اعضای اتاق‌های بازرگانی ایران و ایتالیا، بعدازظهر سه‌شنبه در محل اتحادیه اتاق‌های بازرگانی ایتالیا در رم برگزار شد.

در این نشست که با عنوان «سمینار اقتصادی فرصت‌های تجاری در ایران» برگزار شد، دبیرکل اتاق بازرگانی ایتالیا در سخنانی با اشاره به ظرفیت‌های مطلوب مبادلات بازرگانی بین دو کشور گفت: اتحادیه اتاق‌های بازرگانی ایتالیا با ۱۰۳ هزارعضو و حدود ۶میلیون شرکت آمادگی دارد تا در زمینه‌های مختلف تجاری و بازرگانی با کشورهای مختلف ازجمله ایران همکاری تجاری و اقتصادی گسترده‌ای داشته باشد.

پیر لویچی داکاتا، همچنین با تاکید براین مطلب که ایتالیا پس از چین و ژاپن، بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران است، ابراز امیدواری کرد که برگزاری نشست‌های مشترک اعضای اتاق‌های بازرگانی صنایع و معادن ایران و ایتالیا بتواند نتایج عملی ثمربخشی برای دو کشور در بر داشته باشد.

دکتر محمد مهدی بهکیش، رییس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا نیز در سخنانی ضمن تاکید بر لزوم تقویت هر چه بیشتر مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور ایران و ایتالیا گفت: ایتالیا دروازه ایران برای ورود به اروپا است و اکنون که درآمد ایران بیش از گذشته شده است، مناسبات تجاری بین دو کشور نیز باید بیش از گذشته باشد و در این زمینه می‌بایست از ظرفیت‌های موجود حداکثر استفاده به عمل آید.