معاون وزیر بازرگانی و رییس سازمان توسعه تجارت می‌گوید: دولت آماده است با امضای پروتکلی بخشی از فعالیت‌های خود را تحت شرایطی به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن واگذار کند.

مهدی غضنفری در گفت‌وگو با «ایسنا» افزود: به نمایندگی از دولت اعلام می‌کنم که هر فعالیتی که دنیا آن را به بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی واگذار کرده است دولت ایران نیز آماده است که مطابق برخی شرایط و با معیارهای استاندارد آنها را به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تحویل دهد. وی با تاکید بر اینکه هر پیشنهادی در این خصوص در دولت قابل بررسی است اضافه کرد: نباید فراموش کرد که در حال حاضر اقتصاد دولتی به تدریج به سمت اقتصاد خصوصی حرکت می‌کند و اینکه یک شبه اتاق بازرگانی همه فعالیت‌های دولت را بپذیرد غیرممکن است.

وی در توضیح شرایط اعطای این فعالیت‌ها به اتاق بازرگانی گفت: اتاق تا به حال مطالبات خود را مطرح می‌کرده است اما اگر خواهان پذیرش مسوولیت‌های گسترده است باید ابتدا نهادسازی کرده و بگوید از دولت چه انتظاری دارد و چه پاسخی در قبال تعهداتش ارائه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: منظور از نهادسازی ایجاد مجموعه مقرراتی در داخل اتاق است که امکانات و منابع خود را با ماموریت‌های اعطایی، سازگار کند.

رییس سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: حرکت اتاق بازرگانی بدون نهادسازی باعث چاقی و حجیم شدن آن شده و مانع ایفای وظایف به صورت بهینه می‌شود.