ناظر گمرکات استان گیلان از موافقت بانک مرکزی به منظور گشایش اعتبار بلند مدت برای کالاهای تجار و شرکت‌های تولیدی در گمرک منطقه آزاد انزلی خبر داد. غلامحسین نوحی در گفت‌وگو با «ایسنا»، افزود: اجرایی شدن این تصمیم که با تعامل خوب گمرک و منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی به وجود آمده، باعث افزایش فعالیت‌های ورود کالا به گمرک انزلی و به تبع آن افزایش درآمدهای استانی و ملی، رونق بازار کار و افزایش ایجاد اشتغال در استان خواهد شد. نوحی با بیان این‌که گمرک انزلی با سابقه ۳۰۰ ساله دروازه ایران به کشورهای آسیای میانه و اروپا و از گمرکات فعال کشور بوده است، از فراهم کردن بستر مناسب برای افزایش صادرات از استان و ارائه امکانات و تسهیلات به صادرکنندگان خبر داد و گفت: محدودیت توقف کالا در آن منطقه وجود ندارد که در کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت نقل و انتقال کالا نیز موثر است.

ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک انزلی خاطرنشان کرد: همچنین به منظور افزایش سرعت در تخلیه و بارگیری کالا با تعامل اداره کل بنادر و کشتیرانی استان برای اولین بار در گمرکات کشور سیستم یکپارچه توزین را در گمرک انزلی راه‌اندازی کردیم.

نوحی افزود: در جلسات مشترکی که با اداره کل بنادر در استان داریم درصدد هستیم تا تسهیلات بندری دیگری را برای فعالان اقتصادی فراهم کنیم.