زمینه‌های توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران و ترکیه در دیدار هیات تجاری ترکیه از کشورمان بررسی شد.

پرویز رضایی، ‌مدیرکل دفتر بازرگانی آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران با بیان این مطلب گفت: اعضای هیات ترکیه شامل صادرکنندگان، صنعتگران، تولیدکنندگان و صاحبان صنایع شهرک «او ستیم» ترکیه است و هدف این هیات از سفر به تهران گسترش همکاری‌های دوجانبه با صنعتگران، تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی است. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، رضایی ادامه داد: ایران در تولید فولاد، خودرو، قطعات یدکی خودرو و ماشین‌آلات،‌ محصولت پتروشیمی، مصالح ساختمانی و... به حد استانداردهای جهانی رسیده است و صنایع ترکیه می‌توانند از این امکانات ایران برای تولید کالا استفاده کنند.

رضایی اضافه کرد: ایران در پی ایجاد مقررات تعرفه ترجیحی با ترکیه است و امیدواریم در سال‌های آینده تجارت آزاد بین دو کشور برقرار شود. نی هاد گوچلو، رییس هیات تجاری ترکیه نیز در دیدار با مدیران سازمان توسعه تجارت گفت: ایران در زمینه نیروی انسانی ماهر و صنعت از امکانات خوبی برخوردار است. به همین دلیل ترکیه در صدد گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری با ایران است.

وی گفت: صاحبان صنایع و صنعتگران ترکیه می‌توانند با صاحبان صنایع و صنعتگران ایرانی همکاری مشترک داشته باشند و ما به دنبال تسریع در این زمینه هستیم. رییس هیات تجاری ترکیه از امضای یک توافقنامه تجاری با مسوولان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران در مدت اقامت این هیات در تهران خبر داد و گفت: امضای این توافق‌نامه حجم همکاری‌های دوجانبه و سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین دو کشور را هرچه بیشتر افزایش خواهد داد.