استقبال از «ایران‌دوچرخ» در بازار افغانستان

گروه بازرگانی- مدیر فروش شرکت «ایران‌دوچرخ» می‌گوید: ارزش صادرات این شرکت در سال ۱۳۸۵، به ۵/۵میلیون دلار رسید و به عنوان صادرکننده نمونه ملی برگزیده شد. این شرکت علاوه بر تامین بازار داخل و تحقق بخش مهمی از استراتژی توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی، سهم قابل توجهی از بازارهای هدف را در اختیار گرفته است. حسن آب‌روشان، تعامل با کشورهای خارجی و بهره‌مندی از تکنولوژی روز دنیا را مهم‌ترین اهداف این شرکت عنوان کرد و افزود: ایران‌دوچرخ یکی از شرکت‌های موفق گروه بهمن، فعالیت در زمینه صادرات را از سال ۸۴ به کشورهای افغانستان و پاکستان آغاز کرد و از آنجایی که توانمندی بالایی جهت همکاری با دیگر کشورها دارد، توانسته علاوه بر صادرات انواع موتورسیکلت به کشور عراق و قاره آفریقا، با چند کشور آسیای‌میانه نیز وارد مذاکره شود.

مدیر فروش شرکت ایران‌دوچرخ همچنین با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه اختصاصی کالاهای ایران در افغانستان، اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف نیل به گسترش بازار صادراتی و همچنین تجدید دیدار با نمایندگان فروش محصولات و امکان‌سنجی سرمایه‌گذاری‌ بیشتر در این زمینه به مدت ۵ روز در هرات افغانستان برگزار شد.

به گفته «آب‌روشان»، دیدار با مقامات سیاسی- اقتصادی افغانستان و برگزاری نشست‌های جداگانه با استاندار هرات، رییس اتاق تجارت کل افغانستان، شهردار و رییس پلیس هرات، آشنایی و رایزنی با متقاضیان فروش محصولات شرکت ایران دوچرخ در شهرهای کابل، پکتیا، مزارشریف، قندهار و...، فروش ده دستگاه موتورسیکلت چهارچرخ ATV به یک شرکت بزرگ ساختمانی اروپایی- آمریکایی، سفارش ۵ کانتینر از انواع موتورها همچنین دعوت رسمی از مقامات عالی‌رتبه افغانستان به منظور بازدید از شرکت ایران دوچرخ مهم‌ترین دستاورد این نمایشگاه بوده است.

به گفته وی، با وجود ثبت ۱۱ شرکت تولید موتورسیکلت در هرات، حدود ۶ شرکت به طور کامل موفق به عرضه محصولات خود به بازار شده‌اند، ولی چون این محصولات صددرصد چینی هستند، از درجه کیفیت پایینی برخوردارند. این در حالی است که موتورسیکلت‌های صادراتی ایران‌دوچرخ به دلیل کیفیت مطلوب از درجه اعتبار بالایی برخوردار است. به طوری که متقاضیان اعتماد خاصی به محصولات این شرکت دارند.