معاون وزیر بازرگانی با تاکید بر اینکه مردم از خرید میوه نوبرانه خودداری کنند، گفت: در تمام دنیا میوه نوبرانه گران است و این توقع بی‌جایی است که در ایران مردم انتظار داشته باشند میوه نوبرانه را با قیمت پایین از بازار دریافت کرده یا با قیمتی مناسب نظیر فصل تابستان خریداری کنند. به گزارش «مهر»، اگرچه تابستان امسال برخلاف سال‌های اخیر تمامی‌میوه‌ها به اندازه کافی در بازار موجود بود، اما طی چند روز گذشته مردم فصل سردی را در بازار میوه کشور تجربه کردند که به دنبال آن تغییرات محسوسی در کمیت و کیفیت میوه‌ها در بازار مشاهده شده است.

در حال حاضر میوه‌های تابستانی نظیر هلو و شلیل و دیگر اقلام تقریبا از بازار جمع‌آوری شده و از سوی دیگر میوه‌های زمستانی نظیر نارنگی و پرتقال هنوز به اندازه کافی وارد بازار نشده است.

محمدصادق مفتح می‌گوید: کمبود میوه و بالابودن قیمت آن همواره طبیعت بازار فصل پاییز است.

به این معنا که کشور همه ساله در این فصل به صورت طبیعی به سمت کمبود برخی از اقلام میوه پیش می‌رود که البته در تمامی‌ دنیا نیز با تغییر فصل چنین شرایطی بر بازار حاکم است.

معاون وزیر بازرگانی افزود: تا چند روز دیگر میوه‌های زمستانی توسط کشاورزان از درختان چیده شده و به وفور در بازار یافت خواهد شد که این افزایش عرضه به نوعی مقابله با افزایش قیمت نیز هست.