واگذاری بازرسی و نظارت به شورای اصناف طبق قانون نظام صنفی انجام شد و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های لازم واحدهای بازرسی و نظارت اصناف تا دو ماه آینده در سراسر کشور فعال شوند. محمدصادق مفتح، معاون وزیر بازرگانی، با اشاره به ابلاغ نظارت و بازرسی صنوف به شورای اصناف کشور گفت: این ابلاغیه طبق ماده ۴۵ قانون نظام صنفی صادر شد و در واقع کاری بود که تا به حال روی زمین مانده بود و به شکل درست اجرا نمی‌شد، البته اتحادیه‌ها تاکنون بر واحد‌های صنفی زیرمجموعه خود نظارت داشته‌اند ولی در حال حاضر ساز و کاری فراهم شده است که این کار به طور کامل به اصناف واگذار شود.

وی گفت: به همین منظور جلسه هماهنگی‌ای با شورای اصناف کشور برگزار شد و مقرر شد تا دو ماه آینده واحد‌های بازرسی و نظارت اصناف فعالیت خود را آغاز کنند.

معاون وزیر بازرگانی در مورد چگونگی ایفای نقش سازمان بازرسی و نظارت وزارت بازرگانی به «ایسنا» گفت: البته نظارت بر صنوف بخشی از کار سازمان بازرسی و نظارت بوده است و این سازمان به فعالیت‌های دیگر خود در بازرسی و نظارت بر عملکرد کارخانه‌ها، شرکت‌ها و نهاد‌های دیگر ادامه خواهد داد، ضمن اینکه این سازمان چشم و گوش وزارت بازرگانی است و نظارت کلان خود را ادامه خواهد داد.