از آنجایی که میزان عرضه پوست متناسب با نیاز کارخانجات تولید چرم نیست مقرر شده تا کنسرسیومی برای واردات پوست به کشور تشکیل شود.

محمد ناصر یوسف‌وند، دبیر انجمن صنایع چرم ایران با اعلام این خبر به «برنا» گفت: در حال حاضر نیاز کارخانجات تولید چرم به پوست گاوی و بزی ۱۲۰ میلیون فوت مربع در سال است این در حالی است که میزان پوست موجود در کشور که قابلیت تبدیل شدن به چرم را داشته باشد حدودا ۶۰ فوت مربع است که این کمبود قرار است از طریق واردات تامین شود. یوسف‌وند با اشاره به اینکه طی ۳۰ سال گذشته واردات پوست به دلیل مسائل شرعی ممنوع بوده است اظهار داشت : پس از صدور حکم مقام معظم رهبری برای واردات پوست مجوز واردات توسط اداره کل واردات و صادرات مرکز توسعه تجارت در سال گذشته صادر شد اما از آنجایی که تولید کنندگان به دلیل منع قانونی از بازار واردات پوست اطلاعات کافی ندارند مقرر شده تا کنسرسیومی با همکاری انجمن صنایع چرم ایران مواد اولیه مورد مصرف چرم را از خارج کشور وارد کنند.

به گفته وی هنوز نام کشورهایی که قرار است واردات چرم از آنها صورت گیرد مشخص نشده است اما به طور حتم برزیل و کشورهای آمریکای لاتین جزو این کشورها خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه ما با کمبود ۵۰درصدی پوست گاو و بز در کشور مواجه هستیم اظهار داشت: واردات این میزان پوست به طور حتم موجب رونق صنعت کفش کشور و راه اندازی واحدهای تولیدی جدید در بخش چرم خواهد شد.