مدیر کل گمرک استان قزوین گفت: طی سال‌جاری ۱۵۲هزار تن کالا به ارزش ۱۱۷میلیون دلار از این گمرک به خارج کشور صادر شد.

غلامرضا فاتحی در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: این میزان از نظر وزنی چهار‌درصد افزایش و از نظر ارزشی پنج‌درصد نسبت به‌مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد. وی، کشورهای آسیای میانه، عراق، افغانستان، ترکیه، آلمان، مکزیک، پاکستان، اردن، هلند و ایتالیا را مقصد کالاهای صادر شده، ذکر کرد.

فاتحی، اقلام صادراتی را شامل پودر رختشویی، فرومولیبدن، شیشه، آهن‌آلات، موتورسیکلت، کاشی و سرامیک، فرش ماشینی، نخ، موکت، لوازم برقی، ورق گالوانیزه، مصنوعات پلاستیکی و ملامین، پتو، نوشابه، سرکه، گلوگز، روغن‌تصفیه دوم، آب معدنی، سیم و کابل برشمرد.

فاتحی گفت: همچنین در این مدت از گمرک قزوین ۴۲هزار تن کالای وارداتی به ارزش یک هزار و ۹۸۴میلیارد ریال ترخیص شده که از نظر وزنی پنج‌درصد و از نظر ارزشی ۲۰درصد کاهش داشته است.

فاتحی، مواد شیمیایی، کاغذ، ورق آهن، ماشین‌آلات و لوازم صنعتی، مکانیکی و برقی، کمپرسور کامل، خط کامل پانچ روبوتیک، الیاف تاپسو توآکریلیک، پنبه خام، میلگرد فولادی و قطعات کیت‌های CNGخودروهای گازسوز را از کالاهای ترخیص شده عنوان کرد.

مدیر کل گمرک استان قزوین، تعداد پرونده‌های تشکیل شده در این مدت را ۱۷۷فقره به ارزش ۹میلیارد و ۱۶۷میلیون ریال ذکر و خاطرنشان کرد: ارزش کالاهای کشف شده قاچاق ۴۹درصد افزایش داشته است.