رییس اتاق بازرگانی ایران در پاریس ضمن دیدار با رییس اتاق بازرگانی اتحادیه اروپا در خصوص راه‌های گسترش همکاری بخش خصوصی ایران و اتاق بازرگانی اتحادیه اروپا به بحث و تبادل‌نظر پرداخت. به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، پی‌یر سیمون، رییس اتاق بازرگانی اتحادیه اروپا در این دیدار ضمن ارائه گزارش مفصلی در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی، دانشکده‌ها و دوره‌های مدیریت بازرگانی در اتاق بازرگانی اتحادیه اروپا ابراز علاقه‌مندی کرد که همکاری‌های آموزشی و مبادله استاد و دانشجو با کمک اتاق‌های بازرگانی بین ایران و اتحادیه اروپا تقویت شود.

لاتیل، رییس افتخاری اتاق بازرگانی اتحادیه اروپا و رییس اتاق بازرگانی اتریش نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم تفکیک میان مسائل سیاسی و روابط تجاری در همکاری‌های اقتصادی با ایران گفت: باید از هر فرصتی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با ایران استفاده کرد.

محمد نهاوندیان، رییس اتاق بازرگانی ایران همچنین در حاشیه این اجلاس با روسای اتاق‌های بازرگانی ترکیه، قطر، آلبانی، انگلیس، بحرین، رییس اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC)، دبیرکل اتحادیه اتاق‌های بازرگانی شورای همکاری‌های خلیج فارس، مدیر امور بین‌الملل اتاق بازرگانی اتحادیه اروپا و GCP (سکوی واحد همکاری‌های اتاق بازرگانی جهان) و ... در خصوص شرایط جدید اقتصادی ایران و امنیت انرژی دیدار و گفت‌وگو کرد.