معاون وزیر بازرگانی همچنین در آستانه روز ملی صادرات از نشست امروز اعضای شورای عالی صادرات با رییس‌جمهوری خبرداد و ابراز امیدواری کرد تا مصوبات این نشست تحولات جدیدی را در حوزه تجارت به همراه داشته باشد.

مراسم یازدهمین روز ملی صادرات، فردا با شعار«صادرات غیرنفتی، اوج خود باوری ملی» در مرکز همایش‌های سازمان صداوسیما در تهران برگزار می‌شود. مردادماه گذشته دولت تصمیم گرفت تا با ادغام ۲۸شورای عالی مسائل آنها را در قالب چهار شورای عالی بررسی کند. براساس این تصمیم، مقرر شد «شورای عالی مدیریت وبرنامه‌ریزی اقتصادی» با ادغام چند شورا از جمله «شورای عالی صادرات غیرنفتی» فعالیت خود را ادامه دهد. با توجه به اینکه هنوز تصمیمی‌درباره ادامه فعالیت شورای عالی صادرات گرفته‌نشده، این احتمال وجود دارد که نشست امروز نحوه ادامه کار شورای عالی صادرات را مشخص کند.

همچنین، نشست‌های فعالان بخش‌خصوصی با رییس‌جمهوری در تابستان گذشته به تهیه دو پیش‌نویس در قالب ۱۲محور منجر شد، که اجرایی شدن برخی از آنها به مصوبه دولت نیاز دارد.

غضنفری بدون اشاره به اینکه این نشست با چه‌ عنوانی برگزار می‌شود، تاکید کرد: تمامی‌اعضای شورای عالی صادرات (متشکل از تعدادی وزرا) در این جلسه حضور می‌یابند.