معاون سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: پرونده کلیه مطالبات صادرکنندگان در سال‌های ۸۴ و ماقبل آن با تخصیص ۱۴۰میلیارد ریال بسته شد.

به گزارش مهر، بابک افقهی از ابلاغ بیش از ۳۴۰میلیارد ریال اعتبار برای تسویه حساب نهایی کلیه مطالبات صادرکنندگان در سال ۸۴ و ماقبل آن به کلیه استان‌های کشور خبر داد. وی افزود: این اعتباری است که از نظر سازمان توسعه تجارت با تخصیص آن پرونده، کلیه مطالبات صادرکنندگان در سال‌های مذکور بسته می‌شود. معاون سازمان توسعه تجارت ایران ابراز امیدواری کرد در هفته جاری نیز بیش از ۳۰۰میلیارد ریال اعتبار برای توزیع مشوق‌های سال ۸۵ به استان‌ها ابلاغ شود. به گفته افقهی، سال ۸۶ اولین سالی است که سازمان توسعه تجارت برای تسریع در پرداخت مشوق‌های صادراتی، کل اعتبارات مربوط به سال خود را در شش ماه اول جذب کرده و توزیع اعتبارات را برای بهره‌مندی تجار و صادرکنندگان انجام داده است.

وی تصریح کرد: منتظر هستیم مجلس شورای اسلامی از محل اصلاحیه‌ای که وزارت بازرگانی برای بند «و» تبصره ۴ قانون بودجه سال ۸۶ به صورت لایحه‌ای یک فوریتی تصویب شده را بر صحن علنی مجلس به تصویب رساند و بر این اساس با رای مثبت نمایندگان مبلغ پیشنهادی دولت معادل ۳هزار و ۵۰۰میلیارد ریال تصویب و محقق شود.