گروه بازرگانی - جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان لرستان به ریاست صابری، استاندار و با حضور رییس سازمان بازرگانی این استان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی سازمان بازرگانی استان لرستان، در این جلسه مقرر شد تشکل‌ها و بنگاه‌های فعال اقتصادی برنامه اجرایی و نیازهای آموزشی را جهت بهره‌مندی از اعتبارات ردیف ۱۴۷۱۰۰ (مشوق‌های صادراتی) به سازمان بازرگانی استان اعلام کنند. همچنین مقرر شد گمرک استان، راهکارهای اجرایی را در راستای افزایش حجم تبادلات تجاری به دبیرخانه کارگروه ارائه کند.

در راستای رفع نیازهای آزمایشگاهی مرتبط با فعالیت‌های واردات و صادرات و همچنین تصریح در سند راهبرد تجارت استان مقرر شد اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی با هماهنگی گمرک استان، طرح توجیهی فنی و مالی مزبور را تهیه و به دبیرخانه کارگروه ارسال کند.

در این جلسه بر مشارکت جدی تشکل‌ها برای ارسال برنامه‌های تجاری مربوط و اعلام نیازهای آموزشی تخصصی به دبیرخانه کارگروه و تهیه فیلم توانمندی‌های اقتصادی- بازرگانی استان و پیگیری و هماهنگی برای پخش آنها در شبکه‌های برون مرزی، کشوری و دیگر استان‌ها تاکید شد و مقرر شد جلسه‌ای با حضور نمایندگان استانداری، سازمان‌های حمل‌ونقل پایانه‌ها، بازرگانی، انجمن صنفی و ذینفع‌های مربوط به منظور بررسی مشکلات حمل‌ونقل شرکت‌های صادراتی استان برگزار شود.