نشان ملی استاندارد برای محصولات ارگانیک (زیستی ایران) به تصویب رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی استاندارد، از این پس، محصولاتی با عنوان محصولات زیستی ایران (ارگانیک) امکان عرضه در کشور را دارند که بر اساس ضوابط مربوطه، ارزیابی شده و موفق به اخذ مجوز استفاده از نشان استاندارد شده باشند. الزامات مربوط به فرآورده‌های تحت عنوان محصولات زیستی ایران (ارگانیک) در استاندارد ملی ایران به شماره ۱۱۰۰۰ «راهنمای تولید، فرآوری، برچسب‌گذاری و بازاریابی مواد غذایی ارگانیک» مشخص شده است. ۲۵ درصد محصولات کشاورزی ارگانیک می‌شود

در همین رابطه، نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس نیز با بیان اینکه یکی از موضوعات کلان و مهم اقتصاد کشور، افزایش تولید محصولات ارگانیک است، اظهار کرد: تولیدات ارگانیک باعث می‌شود محصولات ما بدون آسیب‌پذیری، صادر شود.

محمد اسماعیل نیا در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه ۲۵ درصد محصولات کشاورزی تا پایان برنامه پنجم توسعه باید به شکل ارگانیک تولید شود، تصریح کرد: محصولاتی همچون سیب‌زمینی، پیاز، انگور، خربزه، عسل، برنج، کشمش، کیوی، گوجه فرنگی و زعفران به صورت ارگانیک تولید می‌شوند. او افزایش این نوع از تولید را موجب کاهش مضرات ناشی از استفاده از کودهای شیمیایی دانست و گفت: بسیاری از کشورهای دنیا حاضرند تولیدات ارگانیک کشور را با چندین برابر قیمت خریداری کنند، بنابراین کسب اعتبار در این بازارها، نه تنها به نفع کشاورزان، بلکه اقتصاد کشور است.