خبرگزاری فارس- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تفاهم‌نامه پنج جانبه برای عرضه پسته به قیمت هر کیلوگرم ۳۰ هزار تومان خبر داد.

حسن رادمرد اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه پنج جانبه بین سازمان حمایت، سازمان توسعه تجارت، معاونت بازرگانی داخلی، انجمن صادرکنندگان پسته و اتحادیه خشکبار، مقرر شد پسته درجه یک به قیمت ۳۰ هزار تومان توسط انجمن پسته در نمایشگاه‌های بهاره و واحدهای صنفی منتخب با نظارت سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت توزیع شود. او افزود: بر اساس این تفاهم تا زمانی که تقاضا در بازار برای پسته وجود دارد، انجمن پسته موظف به توزیع پسته درجه یک به قیمت ۳۰ هزار تومان است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در عین حال تاکید کرد: تداوم صادرات پسته مشروط به تامین نیاز داخلی است.

توزیع گسترده برنج تایلندی

رادمرد همچنین از آغاز توزیع ۲۰ هزار تن برنج تایلندی از امروز (دوشنبه) خبر داد. به گفته او، این برنج‌ها توسط بخش خصوصی و با نظارت سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها توزیع می‌شود. معاون وزیر صنعت با بیان اینکه این برنج با قیمت هر کیلو ۱۲۷۰ تومان به مباشرین تحویل داده می‌شود، تصریح کرد: مباشرین با لحاظ درصد سود خود اقدام به توزیع این برنج‌ها در شبکه‌های توزیع می‌کنند. او با تاکید بر اینکه توزیع ۷۰ هزار تن برنج هندی نیز تا پایان سال ادامه دارد، خاطرنشان کرد: عرضه برنج به بیش از قیمت مصوب خلاف بوده و سازمان‌های نظارتی با این تخلف برخورد می‌کنند.