اتحادیه صادرکنندگان نمونه تشکیل می‌شود

گروه بازرگانی - در نشست کمیسیون تشکل‌های اتاق ایران که با حضور دو عضو هیات‌رییسه اتاق برگزار شد، درخواست تاسیس و ثبت کنفدراسیون حمل‌ونقل ایران، اتحادیه صادرکنندگان نمونه ایران، انجمن آزمایشگاه‌های همکار سازمان استاندارد و نیز تشکیل چندین شعبه انجمن‌های مختلف در استان‌های کشور به تصویب رسید. به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، مهندس مشکانی، مسوول کمیته تدوین اساسنامه و نماینده هیات موسس انجمن آزمایشگاه‌های همکار ضمن تشریح اهداف تشکیل این انجمن گفت: به دلیل تعدد آزمایشگاه‌های همکار، سازمان استاندارد با تفویض بخشی از وظایف و اختیارات خود خواستار تاسیس این انجمن به عنوان بازوی کمکی این سازمان شده است.

وی ایجاد بانک‌های اطلاعاتی و برگزاری دوره‌های آموزشی را از جمله اهداف این انجمن پس از تشکیل عنوان کرد.

محسن جلالپور از اعضای کمیسیون تشکل‌های اتاق ایران در این نشست، گفت: معمولا تشکل‌ها در زمان تاسیس، اهدافی را مطرح می‌کنند که پس از تاسیس کمتر به آن می‌پردازند، لذا از انجمن آزمایشگاه‌های همکار انتظار می‌رود درخصوص تدوین مقررات ممیزی آزمایشگاه‌ها و تدوین استانداردهای لازم به وعده‌ها و اهداف خود عمل کنند.

براساس این گزارش، درخواست تاسیس و ثبت انجمن مذکور به رای گذاشته شد و به تصویب رسید.

ثبت کنفدراسیون حمل‌ونقل ایران

طرح و بررسی درخواست هیات موسس «کنفدراسیون حمل‌ونقل ایران» مبنی‌بر تاسیس و ثبت کنفدراسیون مذکور در اتاق ایران دستور کار بعدی اعضای کمیسیون تشکل‌های اتاق ایران بود.

مسعود دانشمند، عضو هیات‌رییسه اتاق ایران در تشریح اهداف تشکیل این کنفدراسیون تصریح کرد: حمل‌ونقل به دو بخش مسافر و بار تقسیم می‌شود که هر کدام از این دو قسمت نیز زیر مجموعه‌های زمینی، هوایی و دریایی داشته و تشکل‌ها و سندیکاهای مربوط به خود را دارند.

وی با بیان اینکه «ارتباط تنگاتنگی بین بخش‌های مختلف حوزه حمل‌ونقل وجود دارد»، خاطرنشان کرد: مجموعه انجمن‌های حوزه حمل‌ونقل به این نتیجه رسیده‌اند که کنفدراسیونی را برای هم‌افزایی در مسائل مشترک تشکیل دهند.

درخواست هیات موسس کنفدراسیون حمل‌ونقل ایران به تصویب اعضای کمیسیون تشکل‌ها رسید.

ثبت اتحادیه صادرکنندگان نمونه ایران

درخواست تاسیس و ثبت اتحادیه صادرکنندگان نمونه ایران نیز به تصویب اعضای این کمیسیون رسید.

ابراهیم جمیلی عضو هیات‌رییسه اتاق ایران در این خصوص گفت: هدف از پیشنهاد تاسیس این اتحادیه معرفی برند ملی و حمایت از کالاهای دارای برند و نیز تشویق صادرکنندگان نمونه کشور به تولیدات بهتر است.

وی با اشاره به برخی بی‌مهری‌هایی که به صادرکنندگان نمونه کشور می‌شود، افزود: بخش عمده‌ای از صادرات کشور توسط این تولید‌کنندگان، صادر می‌شود، بنابرین اتاق ایران، وزارت صنایع‌و‌معادن و سازمان توسعه تجارت باید توجه کافی به این تولید‌کنندگان داشته باشند.