واردات محصولات آرایشی و بهداشتی 56درصد افزایش یافت

طی سال گذشته بیش از ۸۹‌میلیون و ۵۰۵ هزار دلار انواع محصولات آرایشی و بهداشتی وارد کشور شد.

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، این مقدار واردات طی سال ۸۷ از ۳۵ کشور جهان صورت پذیرفت که در مقایسه با سال ۸۶ از رشد ۵۶درصدی برخوردار بود.

عمده کشورهای صادرکننده محصولات آرایشی و بهداشتی در سال ۸۷ شامل امارات، فرانسه، ترکیه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، لهستان و هند بودند.

واردات بیش از ۲۹میلیون دلار فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی از امارات متحده در سال ۸۷ صورت گرفت که حاکی از رشد ۸۰درصدی این محصولات نسبت به سال ۸۶ است.

این گزارش حاکی است؛ فرانسه دومین کشور صادرکننده محصولات مزبور بود که ارزش محصولات وارداتی از آن افزون بر ۱۸میلیون و ۴۰۸هزار دلار بود. در این گزارش آمده است، شامپوهای فرانسوی جزو اقلام عمده وارداتی محسوب می‌شود و ارزش آن برابر با ۱۱میلیون و ۴۳۳هزار دلار بوده است. این میزان واردات از فرانسه در مقایسه با سال ۸۶، رشدی معادل ۸۹درصد داشت. بنابراین گزارش ۹میلیون و ۲۰۰هزار دلار انواع وسایل بهداشتی آرایشی از ترکیه وارد کشور شد. همچنین آلمان با صادرات ۸میلیون و ۷۴۷هزار دلار انواع مواد پاک‌کننده دندان، شامپو‌ها و فرآورده‌های پاکیزگی و آرایشی در رده چهارم قرار گرفت. ارزش واردات محصولات آرایشی و بهداشتی در سال ۸۶ حدود ۵۷میلیون و ۲۴۰هزار دلار بود.