۸۰شرکت چینی در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران حضور می‌یابند. مجیدرضا حریری، نایب رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین در گفت‌و‌گو با «مهر» با اشاره به برگزاری همایش همکاری ‌های اقتصادی ایران و چین با رویکرد سرمایه‌گذاری که در تاریخ بیستم اردیبهشت ماه جاری برگزار می‌شود، گفت: یک هیات از کشور چین با حضور ۱۲۰ نفر از ۸۰کمپانی چینی به همراه معاون وزیر بازرگانی، مدیر کل آسیا و مدیر کل توسعه تجارت این کشور به تهران می‌آیند. نایب رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین افزود: اتاق بازرگانی ایران و چین و وزارت بازرگانی چین به طور مشترک این همایش را برگزار می‌کنند.

پژوهش سرمایه‌گذاری در ایران، خرید کالا از کشورمان و شرکت در پروژه‌های صنعتی از جمله اهداف این همایش است.

وی تصریح کرد: شرکت‌های چینی از بخش‌های صادرات، واردات، بازرگانی، سرمایه‌گذاری و تکنولوژی به این همایش می‌آیند و زمینه‌های کاری آنها کشتی سازی، لوازم برقی و الکتریکی، صنایع هواپیمایی، مواد غذایی، صنایع مخابراتی و کامپیوتر، تکنولوژی ارتباطات، فولاد، نساجی و پروژه‌های ساختمانی است.

به گفته حریری، صنایع بسته‌بندی، شیمیایی، ماشین‌آلات، اتوبوس، موتورسیکلت، دوچرخه، لوازم یدکی، پروژه‌های راهسازی و حمل‌و‌نقل ریلی، صنایع معدنی فلزی و غیر فلزی، صنایع و مصالح ساختمانی و متالوژی از جمله دیگر زمینه‌های فعالیت شرکت‌های چینی حاضر در این همایش است.

وی هدف از برگزاری این سمینار را فرصت سرمایه‌گذاری چینی‌ها در ایران عنوان و اظهار کرد: بسیاری از شرکت‌های چینی پس از بحران اقتصادی بازارهای خود را در آمریکا و اروپا در خطر می‌بینند و به دنبال بازارهای تجاری جدید هستند که با توجه به سابقه همکاری با ایران تمایل به انتقال بخشی از سرمایه‌های خود به کشورمان دارند.

به گفته وی، طی سه روز آینده هیات بزرگی از شهر فوشان چین به سرپرستی معاون شهردار این منطقه به ایران سفر خواهد کرد که اعضای آن در زمینه‌های مبلمان و لوازم چوبی، سخت‌افزار، جوشکاری، پتروشیمی، ارتباطات، محصولات صنعتی ساختمان، لوازم خانگی و لوازم خودرو فعالیت می‌کنند.