بحران در خطوط  کشتیرانی

مدیر عامل کشتیرانی از راه‌اندازی خطوط جدید در مسیرهای مختلف خبر داد. محمدحسین داجمر با اشاره به اینکه راه‌اندازی خطوط جدید در مسیرهای مختلف و دارای توجیه اقتصادی در دستور کار کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال ۸۸ قرار دارد، گفت: با توجه به کاهش تجارت و مبادلات تجاری جهانی و همچنین بروز بحران مالی در دنیا ممکن است برخی خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تعطیل شود. مدیرعامل کشتیرانی افزود: دلیل این امر آن است که تولید و تجارت در دنیا کاهش یافته است، بر همین اساس پابرجا بودن خطوط کشتیرانی در برخی مسیرها توجیه اقتصادی ندارد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این احتمال می‌رود که تعداد ترددها در برخی مسیرهای دریایی از جمله کشورهایی چون چین و اتحادیه اروپا تقلیل یابد.

داجمر تاکید کرد: اگر دولت بر پابرجا بودن و برقراری برخی خطوط کشتیرانی مصر باشد قطعا باید یارانه‌های مرتبط با آن را بپردازد، در این صورت است که کشتیرانی می‌تواند استمرار سفرهای دریایی در این مسیرها را تضمین کند. وی به پیگیری کشتیرانی برای دریافت وام ۶۲میلیون یورویی از محل حساب ذخیره ارزی برای توسعه ناوگان این شرکت اشاره کرد و گفت: دریافت این وام گرفتار پروسه اداری شده است و به‌‌رغم گذشت ۶ ماه از مصوبه دولت، هنوز نهایی نشده است.