مددی از کیش می‌رود

دنیای اقتصاد- شنیده‌ها حاکی از آن است که داود مددی، مدیرعامل منطقه آزاد کیش از سمت خود استعفا داده است. داود مددی، اردیبهشت‌ماه سال گذشته از سوی مشاور رییس‌جمهور در امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به عنوان رییس‌ هیات‌مدیره و مدیرعامل کیش منصوب شد. مددی پیش از آن مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بود. این دومین استعفای مدیران منطقه آزاد کیش در دولت نهم است.

از سوی دیگر، دبیر شورای عالی مناطق آزاد در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت: در سال جدید تصویب نهایی ۲۳ منطقه ویژه اقتصادی، توسعه ترانزیت در منطقه آزاد چابهار در کنار توسعه زیرساخت‌های بندری و راه‌آهن، همچنین اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در قشم و کیش، ادامه مذاکره برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی و ایرانیان مقیم سایر کشورها و به ثمر رساندن قرارداد احداث پروژه پل خلیج فارس با همکاری سرمایه‌گذاران اتریشی از مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌های فعالیت مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

صلاحی با اشاره به تحقق بورس نفت در مناطق آزاد، این امر را یکی از موفقیت‌های مناطق آزاد در سال ۸۶ خواند و گفت: هرچند که بورس نفت هنوز به رونق دلخواه نرسیده است، اما در هر حال فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گفته صلاحی در مناطق آزاد سستی و رخوتی در کار نیست هرچند که غالب کارشناسان چنین دیدگاه و نظری دارند و معتقدند که مناطق آزاد و ویژه کشورمان در مقایسه با نمونه‌های آسیایی خود فرصت‌ها را از دست داده‌اند.