آیین‌نامه‌های خلاف قانون در مرکز اصناف

مرکز اصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی با وضع آیین‌نامه‌های خلاف قانون به دنبال حذف افراد مقتدر از مجامع امور صنفی کشور است.

محمد آزاد، رییس سابق شورای اصناف کشور و رییس اتحادیه آهن‌فروشان در گفت‌وگو با «موج» با اعلام این مطلب افزود: با وضع آیین‌نامه‌هایی که فراتر از قانون نظام صنفی است برخی از مدیران صنفی از مجامع امور صنفی و اتحادیه‌ها حذف شدند. وی افزود: اصناف پس از اینکه مرکز اصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی آیین‌نامه‌های مورد نظر را به امضای وزیر بازرگانی می‌رساند، ملزم به اجرای آن هستند، در حالی که بسیاری از این آیین‌نامه‌ها برخلاف قانون نظام صنفی کشور است.آزاد با اشاره به آیین‌نامه قرار دادن شرط سنی و تحصیلی برای انتخابات اتحادیه‌ها و مجامع امور صنفی ادامه داد: شورای اصناف کشور نسبت به وضع این آیین‌نامه اعتراض خود را اعلام کرد اما از سوی وزارت بازرگانی اقدام موثری صورت نگرفت که منجر به حذف برخی از مدیران صنفی شد.

آزاد با اشاره به رکود در بازار آهن، تصریح کرد: عدم تعیین بودجه برای پروژه‌های عمرانی دولت و شروع نشدن ساخت‌وساز موجب شده تا بازار آهن با نوعی رکود مواجه شود. رییس اتحادیه آهن‌فروشان در خصوص واردات آهن‌آلات به بازار کشور تصریح کرد: با توجه به عدم تضمین زیان واردکنندگان آهن به کشور و اشباع بودن بازار واردات آهن‌آلات متوقف شده است.