امسال هم 7میلیون تن گندم وارد می‌شود

کارگروه کنترل بازار واردات دو‌میلیون و ۱۸۰‌هزار تن گندم مازاد بر پنج‌میلیون تن موضوع مصوبه خردادماه سال گذشته را مصوب کرد. واردات گندم در سال جاری با بیش از دومیلیون تن افزایش به هفت میلیون تن می‌رسد. نمایندگان ویژه رییس‌جمهور در کارگروه کنترل بازار واردات دو‌میلیون و ۱۸۰‌هزار تن گندم مازاد بر پنج‌میلیون تن موضوع مصوبه خردادماه سال پیش را با هدف جبران کسری گندم مصرف خبازی در سال ۸۸ تصویب کرده‌اند. بنابراین شرکت بازرگانی دولتی ایران مجوز واردات هفت‌میلیون تن گندم را دریافت کرده است. مجید پارسانیا ـ معاون وزیر بازرگانی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ـ در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: بر اساس این مصوبه سال جدید شرکت بازرگانی دولتی مجاز است نسبت به واردات پنج‌میلیون تن گندم اقدام کند.

وی درباره‌ چگونگی واردات این میزان گندم مورد نیاز کشور از سوی شرکت بازرگانی دولتی گفت: میزان واردات بر حسب تشخیص و نیاز خواهد بود و برنامه ریزی متناسب با نیاز و مصرف کالاهای اساسی انجام می‌شود، البته از آنجایی که برنامه‌های سال جدید از سال قبل پیش‌بینی شده بود، مقادیری از گندم مورد نیاز سال جدید به مرور وارد می‌شود.

معاون وزیر بازرگانی درباره عملکرد سال ۸۷ این شرکت در حوزه‌ واردات کالا گفت: از مجموع واردات و خرید داخلی مورد نیاز کشور حدود ۵/۱۰‌میلیون تن گندم مورد نیاز کشور تامین شد.