معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران گفت: حجم قراردادهای مربوط به صادرات خدمات فنی و مهندسی کشورمان در طول ۱۲ماه سال گذشته به دو میلیارد و ۵۴۷میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه در سال ۸۶ بیش از ۱۰درصد رشد داشته است. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، کیومرث فتح‌ا... کرمانشاهی با اعلام این مطلب افزود: هدف پیش‌بینی شده برای صادرات خدمات فنی و مهندسی در ۱۲ ماه سال ۱۳۸۷ معادل ۲میلیارد و ۴۰۰میلیون دلار بوده است.

کرمانشاهی با اشاره به اینکه در کشورهای همسایه، مناطق آسیای میانه و قفقاز، آمریکای جنوبی و شبه قاره هند مهمترین بازار صادرات خدمات فنی مهندسی ایران بوده‌اند، افزود: همچنین شرکای عمده تجاری کشورمان در حوزه صادرات خدمات فنی مهندسی شامل کشورهای عراق، قزاقستان، هندوستان، سوریه و امارات عربی متحده است.وی کل اهداف پیش‌بینی شده صادرات خدمات فنی مهندسی در برنامه چهارم توسعه را ۱۰میلیارد دلار دانست و تصریح کرد: تاکنون ۷میلیارد و ۷۰۰میلیون دلار آن محقق شده است و پیش‌بینی می‌شود میزان صادرات خدمات فنی مهندسی تا پایان برنامه چهارم توسعه از اهداف پیش‌بینی شده فراتر رود.

آمار صادرات خدمات فنی و مهندسی کشورمان در سال‌های ۸۱ و ۸۲ به ترتیب معادل ۲۵۷ و ۵۳۰میلیون دلار بود که در سال ۸۳ به ۹۴۱میلیون دلار رسید، همچنین آمار این بخش از صادرات در سال‌های ۸۴ و ۸۵ از مرز یک میلیارد دلار گذشت به طوری که در سال ۸۴ به یک میلیارد و ۵۰۰میلیون دلار و در سال ۸۵ به یک میلیارد و ۶۰۰میلیون دلار رسید.