رییس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی در گفت‌و‌گو با «برنا» از افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی مرغ در بازار خبر داد و گفت: قیمت این محصول در پی افزایش نهاده‌ها همچون ذرت و سویا افزایش یافته است. آذرنوش، با بیان اینکه قیمت ذرت و سویا در سطح جهان روند نزولی داشته است، اظهار داشت: این در حالی است که قیمت این دو محصول در ایران با افزایش مواجه شده است. وی با بیان اینکه قیمت هر کیلو ذرت از ۲۲۰ تومان به ۲۷۰ تومان در هر کیلو افزایش یافته است، ادامه داد: قیمت سویا نیز از کیلویی ۵۰۰ به ۵۷۰ تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه روزانه چهارهزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: بر این اساس ماهانه ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تن به گوشت مرغ نیازمندیم که تمام این نیاز در کشور تولید می‌شود و نگرانی از بابت کمبود مرغ در کشور وجود ندارد. وی با ذکر اینکه ذخیره سازی مناسبی نیز در خصوص گوشت مرغ صورت گرفته است، تصریح کرد: مردم نباید نگران تامین گوشت مرغ خود در ایام پایانی سال باشند.

دبیر انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر هر کیلو مرغ از هزارو ۹۵۰ تومان به ۲‌هزارو۱۰۰ تا ۲ هزارو۷۰۰ تومان رسیده است که این قیمت در مراکز عرضه مستقیم ۱۰ تا ۱۵‌درصد از سایر قسمت‌ها ارزان‌تر است. وی تاکید کرد: مردم به یک باره برای خرید مرغ به مراکز عرضه مراجعه نکنند؛ چرا که این امر موجب سودجویی سوء‌استفاده‌کنندگان و افزایش قیمت مرغ خواهد شد.