دیدار وزیر بازرگانی قبرس با فعالان بخش خصوصی ایران

وزیر بازرگانی قبرس آمادگی کشورش را برای حمایت و اجرای قراردادهای تجاری ـ بازرگانی بین دو کشور ایران و قبرس اعلام و بر لزوم توسعه روابط تجاری دو جانبه تاکید کرد. علاء میرمحمدصادقی، نایب رییس اول اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، در دیدار وزیر بازرگانی قبرس با فعالان بخش خصوصی ایران گفت: حجم فعلی روابط تجاری دو کشور در سطح قابل قبولی نیست و با وجود امکاناتی که برای افزایش مبادلات تجاری وجود دارد، از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نکرده‌ایم.

آنتونی پاشالیدس، وزیر بازرگانی، صنعت و گردشگری قبرس نیز با تاکید بر لزوم توسعه همکاری‌های تجاری دو کشور تصریح کرد: اکنون بهترین فرصت برای اجرای طرح‌های همکاری اقتصادی و انعقاد قراردادهای دو جانبه بین ایران و قبرس است.

وی قبرس را پل ارتباطی بین اروپا و خاورمیانه خواند و گفت: ایران می‌تواند از جزایر قبرس برای دستیابی به بازارهای اروپا استفاده کند چرا که زمینه خوبی برای انعقاد قراردادهای دوجانبه بین ایران و قبرس فراهم شده است.

رییس اتاق بازرگانی و صنعت قبرس همچنین خواستار آن شد که از طریق مذاکره با مسوولان خطوط هوایی دو کشور، پرواز مستقیم ‌میان قبرس و ایران برقرار شود.