ژوزف اونگر، مدیرعامل شرکت اتریشی اونکراستیل با رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار دیدار و گفت‌و‌گو کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار، در این دیدار دکتر باقری‌زاده با اشاره به روابط دیرینه ایران و اتریش گفت: سرمایه‌گذاران اتریشی می‌توانند در زمینه ساخت پالایشگاه، پتروشیمی، صنایع کشتی‌سازی، سوخت‌رسانی به کشتی‌ها و ساخت و توسعه راه‌آهن، ایجاد کارخانجات کامیون و ماشین‌آلات سنگین در چابهار بدون هیچ گونه محدودیتی سرمایه‌گذاری کنند.

ژوزف اونگر، مدیرعامل شرکت اتریشی اونکر استیل نیز در این دیدار با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در اروپا و امارات‌متحده عربی با استقبال از سرمایه‌گذاری در چابهار، اظهار داشت: این شرکت تجربیات بسیار خوبی در زمینه ساخت صنایع و کارخانجات فولاد، سازه‌های نیروگاهی، هتل‌سازی، کشتی‌سازی و پتروشیمی و پروژه‌های سردخانه و انبار دارد و هتل‌های این شرکت در کشورهای مختلف جهان در حال فعالیت و سرویس‌دهی به گردشگران هستند.

در این دیدار تفاهم‌نامه همکاری میان منطقه آزاد چابهار و این شرکت اتریشی در ۸ ماده به امضا رسید که در آن به راه‌اندازی کارخانجات صنایع آلومینیوم، لوله‌های گاز، تولید پودرهای موردنیاز متالوژی، تولید مخازن و مشارکت شرکت اتریشی در زمینه تکمیل زیرساخت‌‌های منطقه آزاد چابهار تاکید شده است.