میم رسا

راویان شکرشکن شیرین‌گفتار چنین روایت کنند که ظرفیت ذخیره‌سازی گندم از حدود ۵/۵میلیون تن بر گذشته و آن طور که راویان اخبار گفته‌اند، طی سنه جاری حدود ۵میلیون تن گندم خارجه وارد مملکت شده و من‌ بعد نیز به دلیل فقدان برف و باران و بوران و مدیریت زراعه، این واردات در تزاید خواهد بود. ایضا چنین روایت کنند که قیمت هر کیلو زعفران معطر و غیرمعطر به ۴میلیون و ۵۰۰هزار تومان بالغ شده که علامت برچیدن این محصول کمیاب و بلکه نایاب از سر سفره‌های اقشار آسیب‌پذیر و حتی غیرآسیب‌پذیر است.

ایضا چنین نقل گردیده است که دیگر محصول نایاب، یعنی پسته ایرانی و پیستاچیو فرنگی در مرداد و شهریور سال آتیه کمیاب خواهد شد که موجب تالم خاطر صادرکنندگان از یک سو و مصرف‌کنندگان از سوی دیگر خواهد شد.

و اما دیگر روایت الیوم چنین است: ۷۰هزار تن گوشت مرغ ذخیره‌سازی شده که بر سر سفره هفت‌سین امسال توزیع خواهد شد. پس از این بابت، ملال خاطری نیست هرچند که اسباب پریشان‌خاطری فراهم است.

و دیگر آنکه نقل است طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی به اجرا درخواهد آمد و ایستگاه‌های سونامی فعال خواهد شد. از آنجا که قدما گفته‌اند، علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد، لازم و ضروری است که این ایستگاه‌ها به انواع بوق هشدار مجهز شده و ۷هزارو۵۰۰میلیارد ریال هزینه این طرح شود. بدیهی است ساحل‌نشین‌ها در صورت وقوع سونامی جان سالم به در خواهند برد، اما مایملک خود را از دست خواهند داد و قس علیهذا.

و اما از کیش نیز خبر می‌رسد که ورود خودرو در ایام نوروز به این جزیره زیبا ممنوع خواهد شد. با توجه به پدیدار شدن «کشند قرمز» در خلیج‌فارس و نفوذ جلبک‌ها به فیلترهای آب شیرین، آب شرب یا همان ماء معین نایاب خواهد شد. بنابراین واجب است که مسافران و معاشران از آب معدنی غفلت نورزند که گفته‌اند آب مایه حیات است و مخل ممات.تذکره‌الیوم را با این خبر به پایان می‌رسانیم که آورده‌اند ظرفیت انبارهای نگهداری سیب‌زمینی در کشور بسیار پایین است و ۵/۳میلیون تن از این محصول واجب‌الطعام روی دست اهالی محترم زراعه باقی می‌ماند و احیانا هدر می‌شود، پس نرخ تورم آن سر به فلک می‌کشد و آه مصرف‌کنندگان به فلک بر می‌شود.

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.