مدیرکل برنامه‌ریزی تجاری سازمان توسعه تجارت ایران گفت: سند راهبرد ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور راهبردهای ارزی را با سیاست‌های استراتژیک تجاری کشور هماهنگ خواهد کرد.

محمدرضا ایزدیان در گفت‌وگو با مهر درباره سند راهبرد ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور گفت: این سند به همراه ۳۰ سند راهبرد توسعه تجارت خارجی استان‌های کشور از زیربناهای اساسی تدوین برنامه پنجم به شمار می‌آید. مدیرکل برنامه‌ریزی تجاری سازمان توسعه تجارت ایران افزود: بحث بحران مالی دنیا و تاثیر آن بر روی اقتصاد و صادرات غیرنفتی کشور در برنامه پنجم توسعه گنجانده شده است، اما ساختار، جامعیت، انسجام و استحکام سند راهبرد ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور به نحوی است که با تغییر برخی ضرایب و اصلاح آنها، الزامات بحران مالی دنیا در آن دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون در مرحله تصویب سند راهبرد ملی توسعه استان‌ها هستیم و در واقع این سند سیاست‌های پولی - ملی و ارزی را با سیاست‌های استراتژیک تجاری کشور هماهنگ می‌کند.

به گفته ایزدیان، تمامی ابعاد سند راهبرد ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور براساس مدل‌های جهانی است و برخی سیاست‌های در نظر گرفته شده در آن می‌تواند در کاهش اثرات بحران مالی دنیا بر اقتصاد ایران اثرگذار باشد.