تورم 5/29درصدی محصول دولت نهم است

گروه بازرگانی- «محسن مهرعلیزاده»، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در هجدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق ایران که با حضور وزیر کشور برگزار شد، درخصوص هیات‌های اقتصادی دولت اصلاحات گفت: واقعیت این است که دولت گذشته با نفت ۱۱ تا ۲۴ دلاری تورم ۱۸ درصدی را به ۱۲درصد رساند و نرخ ارز را ثابت نگه داشت. معضل اشتغال را نیز تا ۵/۱۲درصد کاهش داد و در ادله دولت‌های پیشین خود اهتمام جدی بر بحث هسته‌ای داشت. وی به مقایسه عملکرد اقتصادی دو دولت پرداخت و افزود: این پرسش وجود دارد که دولت فعلی درآمد نفت بشکه‌ای ۱۴۰ دلاری را که معادل ۱۹۸‌میلیارد دلار بود چه کرد؟ وی افزود: تورم ۵/۲۹ درصدی محصول دولت نهم است و این دولت میزان نقدینگی را دو برابر کرد. علاوه بر این نرخ بیکاری را تا ۲۰درصد بالا برد که البته از سوی منابع رسمی ۱۰درصد اعلام می‌شود.

وی همچنین خطاب به وزیر کشور گفت: من معاون سازمان انرژی هسته‌ای در سال‌های ۷۱ تا ۷۴ بودم و از شما می‌پرسم که آیا صحیح است که نتایج فعالیت چندین دولت را به نفع دولت نهم مصادره کنید؟

مهرعلیزاده در خصوص انحلال سازمان برنامه نیز گفت: هیچ دولتی نیست که امر برنامه‌ریزی را تکذیب کند ولی آیا اینکه اساس این سازمان را به دلیل وجود رشوه در آن تکذیب کنیم، صحیح است؟

وی خطاب به وزیر کشور گفت: شما که می‌فرمایید از واقعیت‌ها سخن بگویید بهتر است خودتان هم واقعیت‌ها را به مردم بگویید و دلارهای نفتی را برای حل مشکلات واقعی مردم خرج کنید.