دنیای اقتصاد - طی شش ماه نخست سال‌جاری، ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی با ۱۷۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و ۳۵میلیون دلار سرمایه‌گذاری ارزی در ۱۲منطقه آزاد و ویژه کشور به بهره‌برداری رسید. احد امیر محمدی، مشاور و مدیر روابط عمومی حوزه مشاورت رییس جمهور در امور مناطق آزاد ویژه اقتصادی، با اعلام این خبر گفت: اشتغالزایی این تعداد واحد تولیدی بیش از ۱۳۰۰نفر بوده است. وی افزود: از این تعداد ۸ واحد تولیدی در منطقه آزادکیش، ۷ واحد در منطقه آزاد قشم، ۵ واحد در منطقه آزاد چابهار، ۴واحد در منطقه آزاد اروند و یک واحد در منطقه آزاد ارس به بهره‌برداری رسیده است.

طی این مدت همچنین در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ۵ واحد، منطقه ویژه اقتصادی بوشهر۴، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر۲، منطقه ویژه اقتصادی یزد۲، در مناطق ویژه اقتصادی سرخس، سیرجان و صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس نیز هر کدام یک واحد تولیدی به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته این مقام بیشترین میزان سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده در مناطق آزاد و ویژه در این مدت در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به میزان ۳۰میلیون دلار بوده است.

عمده واحدهای تولیدی راه‌اندازی شده در این مدت شامل واحدهای تولیدی و بسته‌بندی مواد غذایی، شناورهای دریایی و قایق‌های تفریحی، ساخت موتورسیکلت و کولرگازی، انواع پوشاک، محصولات پلاستیکی، لوازم خانگی، مصنوعات چوبی، سمعک، ورق‌های استیل، رایانه، لوازم آزمایشگاهی و فرآورده‌های نفتی بوده است.